בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים ושכירים משקיעים לא מעט זמן במיתוג האישי שלהם.
יצאנו לבדוק ביחד עם ניר קוריס, יזם אשר מלווה ומייעץ לחברות הייטק ישראליות ובינלאומיות, מה זה מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי ואיך עושים את זה נכון כבר בפעם הראשונה.
מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי
אם בעבר, המוניטין של כל אחד מאיתנו התפתח בשיחות סלון, מפגשי Networking או אירועים חברתיים אחרים – היום, השיח, המחקר הראשוני וצריכת המידע אודותינו מתבצעת במרחב הדיגיטלי (גוגל, רשתות חברתיות וכדומה). אם נרצה לדעת יותר על אדם כלשהו או על עסק כלשהו, פשוט נחפש אותו בגוגל, פייסבוק (Facebook) , אינסטגרם (Instagram) ומקורות אחרים.
לפי ניר קוריס, יזם אשר מלווה ומייעץ לחברות הייטק בנושא מיתוג אישי ועסקי, ישנם מספר פרמטרים שכדאי לשים אליהם לב:
- אותנטיות – הרבה מאוד אנשים בוחרים להגזים, לפאר ולהדיר את שמם במהלך תהליך המיתוג, אך בפועל שמירה על אותנטיות ונאמנות למקור היא הדרך הטובה ביותר. לרוב, אפיון מקדים של החוזקות והחולשות שלנו יאפשרו לנו להציג את הנתונים הטובים ביותר לסביבה.
- מיקוד לקהל היעד – תהליך מיתוג אישי או עסקי חייב להתייחס לקהל יעד מוגדר, ממוקד וברור. לרוב, ניתן להשיג את המיקוד הדרוש על ידי שאילת שאלות מנחות כמו מי אני?, במה אני עוסק?, במה אני טוב או מיוחד מאחרים?, מי מעניין אותי? וכדומה – רק לאחר שנוכל לקבל תשובות על שאלות אלה, נוכל למקד את המסרים לקהל היעד הנכון.
- שיתוף ונתינה – הדרך הקלה ביותר להשיג מיתוג חיובי, אמין וסמכותי היא באמצעות שיתוף של מידע ויצירת מורשת של נתינה לסביבה. כיום, רשת האינטרנט מאפשרת לכל אחד לפתוח בלוג אישי או עסקי, לנהל עמודים וקהילות אשר יכולות לחזק את הנוכחות הדיגיטלית בקלות רבה.
- בקרה מתמשכת – כל תהליך מתמשך דורש בקרה חודשית, חצי שנתית או שנתית. מומלץ לקבוע מדדים קבועים לבקרה אשר יבחנו בכל תקופה.
לסיכום, מיתוג אישי ועסקי רלוונטי הרבה יותר מבעבר. לעיתים קרובות, ההצלחה במישור העסקי ואפילו הזוגי, של כל אחד מאיתנו תלויה במה שאנו משדרים לעולם וכיצד אנשים תופסים אותנו בסביבה.