הרשת החברתית אינסטגרם הולכת וגדלה בישראל באופן עקבי, ולמרות שהיא נחשבת לאחות הצעירה של הרשת החברתית פייסבוק, היא כבר מזמן עומדת בפני עצמה ופונה לקהלי יעד מגוונים בקשת גילאים רחבה. פרסום באינסטגרם יכול להיות אפקטיבי ביותר עבור בעלי עסקים מסוגים מסוימים וכדאי להכיר את האפשרויות לפרסום ברשת טוב יותר כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק שלך.
המדיה הדיגיטלית מאפשרת מספר לא קטן של ערוצי שיווק ופרסום אפשריים לכל בעל עסק שמחפש אחר לקוחות חדשים לעסק שלו. הרשת החברתית אינסטגרם, שנחשבה בעבר לרשת של הצעירים בלבד, הפכה בשנים האחרונות לערוץ פרסום אטרקטיבי עבור מפרסמים רבים ויש לכך סיבות רבות.
מדוע כדאי לנהל קמפיין פרסום באינסטגרם?
אינסטגרם נחשבת אטרקטיבית במיוחד עבור עסקים שונים, בעיקר כאלו שיכולים להעביר את המסר שלהם באמצעים ויזואליים שונים כמו תמונה, מצגת תמונות או וידאו. הרשת החברתית הזאת מתחילת דרכה ועד היום מתמקדת בהצגה של פוסטים קצרים יחסית לאחות הגדולה והתמקדות בוויז'ואל ופחות במלל (לא תמיד אך לרוב).
האפשרות להעברת מסר קצר וממוקד על בסיס ויזואלי נחשב אטרקטיבי כיום ברשתות חברתיות, ואין כמו פרסום ממומן באינסטגרם לשירות או למוצר שלכם כדי לבלוט מול הגולשים ברשת.
העלאת פרסום באינסטגרם קלה יחסית ומבוצעת מחשבון עסקי של המפרסם באמצעות מערכת ניהול מודעות ופרסומות של פייסבוק (כוללת בתוכה הגדרות פרסום ממומן רק לאינסטגרם).
מה אפשרויות הפרסום באינסטגרם?
שיווק באינסטגרם אפשרי בכמה דרכים שונות, כל אחד מהם עומד בפני עצמו.
- פוסטים – השיטה המוכרת והנפוצה של פרסום פוסט עם תמונה, כמה תמונות או סרטון וידאו קצר.
- סטורי – אמצעי הפרסום באינסטגרם שנחשב לאורך זמן כאטרקטיבי ביותר ומאפשר העלאה של תמונה או וידאו לחובבי הסטורי. קידום ממומן בסטורי באינסטגרם נחשב לאפקטיבי מאוד אך יש לזכור שהפרסומות ממוקדות ל 24 שעות.
- רילס – סרטוני רילס מיועדים אך ורק להצגת סרטוני וידאו, גם ארוכים יחסית, ולכן יכולים להעביר מסר בצורה מצוינת למי שמסבירים או מדגימים שירות או מוצר.
למי כדאי לפרסם באינסטגרם?
הפרסום באינסטגרם מגיעה למיליון וחצי ישראלים שגולשים ברשת מדי יום ולכן אפשר לומר שכל אחד ימצא את קהל היעד שלו בקרב הגולשים ברשת. יחד עם זאת מדובר על פלטפורמה ויזואלית מאוד ולכן ניהול דף עסקי באינסטגרם מתאים בעיקר למי שיכולים להציג שירות ויזואלי כמו עיצוב עוגות לימי הולדת או מוצר שמעוניינים למכור וניתן להציג אותו כמו משחק ילדים וכדומה.
עבור מי שמחפשים למכור שירות "נטו" כמו עורכי דין או אדריכל, כדאי לבדוק היטב אם יש קהל יעד עבורם ואם כן אז למצוא דרך ויזואלית, עדיף בווידאו באמצעות רילס או סטורי כדי להעביר את המסר שהם רוצים.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי לעסקים אשר מעניקה שירותי שיווק ברשתות חברתיות.