ניהול קמפיין שיווקי המבוסס על משלוח הודעות SMS הוא עדיין אחד הכלים הכי אפקטיביים שיש היום בעולם השיווק. למרות שהודעות SMS נשמעות פחות סקסיות מפרסום ברשתות חברתיות או תוכנות מסרים מתקדמות, הרי שההצלחה של ההודעות הללו היא לרוב הרבה יותר גבוהה מכל אחד מהחלופות הללו.
ניהול של מועדון לקוחות או של רשימת תפוצה עם לקוחות בפועל או בפוטנציה שנרשמו מרצונם לרשימות שכאלו הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה.
יש מי שרואים בשיטת שיווק באמצעות SMS שיווק מיושן יחסית ששייך יותר לתחילת המילניום הנוכחי ולא לעשור האחרון בו יש התפוצצות של ממש במכשירי המובייל, אבל זאת בדיוק הנקודה – המכשירים הללו זמינים עכשיו בידיהם של כולם והם מקבלים הודעות SMS ששולחים אליהם. יש יותר טוב מזה?
איך תוכלו לשווק בהצלחה באמצעות הודעות SMS?
ראשית כל חשוב לציין שמשלוח של הודעות SMS הוא אך ורק לנמענים אשר אישרו קבלת הודעות ממכם. על כן חשוב לנהל רשימת תפוצה שניתן להצטרף אליה בקלות ואף מומלץ יותר מכך לנהל מועדון לקוחות שכולל בתוכו רשימת תפוצה שכזאת. כעת נותר להקפיד על הנקודות הבאות.
- פילוח מדויק של קהל היעד – תמיד אפשר לשלוח הודעה כללית לכל מי שברשימה שלכם. זה בסדר ויכול לעבוד היטב בחלק מהמקרים, אבל תמיד עדיף לשלוח הודעות ממוקדות לקהל יעד. ראשית כל כדאי לציין את השם של מקבל ההודעה בתחילה ואז להסביר לכבוד מה ההודעה. דוגמא לכך היא שליחת הודעה לכל מי שהם בעלי משפחה עם מבצע משפחתי או לילדים שלהם. דוגמא אחרת היא שליחת הודעה ספציפית לכבוד היום הולדת באותו היום או לכל מי שיש להם יום הולדת בחודש מסוים וכן הלאה.
- מסר ממוקד – לפחות 90 אחוז מהנמענים הרשומים שלכם יציצו בהודעה ששלחתם. כעת כל שנותר הוא להעביר להם את המסר בצורה עניינית ואטרקטיבית לביצוע פעולה שאתם מעוניינים בה. תהיו עם מסר קצר וברור כי אף אחד לא מתכוון להשקיע בזה יותר משניות בודדות.
- הודעה עם ערך מוסף – חובה שלהודעה שלכם תהיה סיבה טובה. סתם הודעה של "מזמן לא ביקרתם אצלנו. בואו לבקר…" היא לא מעניינת כמו הודעה של "רק היום מבצע 25% הנחה לחברי מועדון" או "היום פתחנו מחלקה חדשה של עגלות לתינוקות ויש לכם קופון הנחה"…
- קשר אישי – מערכת דיוור SMS היא גם כלי נפלא לשמירה על קשר אישי על הלקוח. נמענים רבים אוהבים ששואלים את דעתם על מוצר חדש, שירות שקיבלו או הצעות ייעול שיוכלו להעביר לעסק. פנו אליהם בעניינים הללו אחת לכמה חודשים.
- טיימינג – בבוקר רובנו עובדים ובלילה ישנים. בשל כך הכי אפקטיבי לשלוח הודעות SMS בשעות אחר הצהריים או הערב. מניסיון של שנים יש סיכוי גבוה מאוד לתגובה חיובית של הנמענים שלכם בשעות האלו.
לסיכום, שליחת קמפיין SMS לרשימת תפוצה מהמחשב הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה אם תקפידו לעשות זאת נכון על פי ההמלצות שלנו.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS Plus מערכת לשליחת SMS אשר מציעה חבילות SMS לעסקים במחירים מצחיקים, החל מ – 2 אגורות לכל הודעת SMS.