לאחר משבר התיירות בתקופת הקורונה נדמה שכולם רוצים רק לצאת לחופשות והדבר מוביל לעומסים חריגים בכל שדות התעופה בעולם. המצב החדש מביא לכך שיש גם עלייה חדה בכל הקשור לאיחורים בטיסות ולא מעט לקוחות סובלים מכך. חוק שירותי תעופה נותן לכך מענה באמצעות הגדרות ברורות של פיצוי על איחור בטיסה.
בשנתיים האחרונות טיסות שממריאות באיחור הם דבר שכיח מאי פעם בעבר והדבר קיים בכל חברות התעופה. יש עומדים חריגים בשדות התעופה, הרבה יותר מאי פעם בעבר וזאת בד"כ בשל משבר התיירות בזמן הקורונה והרצון של רבים לפצות על כך ולצאת לחו"ל לחופשות, פגישות עסקים או ביקור משפחה וחברים.
מה זכויות הנוסע במקרה של איחור בטיסה?
על פי חוק שירותי תעופה שנחקק רק לפני כמה שנים, יש הגדרות מאוד ברורות לתנאים בהם מגיע פיצוי לנוסעים שסובלים ממקרים של איחור בטיסה, ביטול טיסה או רישום יתר לטיסה וכדומה. בכל אחד מהמקרים הללו הנוסע (הלקוח) זכאי לפיצוי מחברת התעופה.
- פיצוי על איחור בטיסה – במקרים בהם העיכוב בהמראה הוא של עד שעתיים אין פיצוי לנוסעים כיוון שמדובר בפרק זמן סביר לאיחור בענף התעופה. פיצוי על עיכוב בטיסה ניתן במקרים של איחור בפרק זמן של שעתיים עד חמש שעות. הפיצוי יהיה במתן אמצעי תקשורת לנוסעים (אם אין להם), מזון ושתיה. במקרה והעיכוב הוא מעל 5 שעות ועד 8 שעות, יהיו זכאים הנוסעים לקבל פיצוי על איחור בטיסה בדמות טיסה חליפית שתוצע להם, החזר כספי מלא ופיצוי על הטיסה שבוטלה או פיצוי אחר שחברת התעופה עשויה להציע להם, כגון נקודות טיסה רבות למועדון החברים, לינה במלון בשדה התעופה, שדרוג למחלקה טובה יותר וכן הלאה.
- פיצוי על ביטול טיסה – איחור בטיסה של יותר מ 8 שעות כמוהו כביטול טיסה מבחינת החוק. הנוסעים יהיו רשאים לקבל הצעות להטבות מחברת התופעה בשדה או לקבל פיצוי על ביטול הטיסה שלהם בתשלום שקבוע בחוק על פי מרחק הטיסה הצפוי להם. לרוב מדובר על פיצוי כספי בשיעור של 1300 עד 3100 ₪.
חשוב לציין שפיצוי על ביטול טיסה לא בא במקום פיצוי אחר שניתן לתבוע על איחור לפגישה עסקית, הפסד יום במלון וכדומה. זהו, פיצוי כספי אוטומטי שקובע חוק שירותי תעופה.
איך תובעים חברת תעופה על איחור בטיסה?
כל אחד יכול להגיש תביעה לפיצוי כספי על רישום יתר, ביטול טיסה, הקדמת טיסה או איחור טיסה מחברת התעופה. למרות זאת כדאי מאוד לפנות לעורך דין שמתמחה בסוג תביעות שכזה כדי לשפר משמעותית את האפשרות שלכם לזכות בפיצוי הכספי כמה שיותר מהר.
חברות תעופה רבות לא מחזיקות נציגות בארץ וכמובן לא ממהרות לפצות את הנוסעים שלהן ולכן יכולות להערים קשיים בירוקרטיים לתביעת פיצויים. עורכי דין שעוסקים בעניין חוק שירותי תעופה באופן שוטף יודעים איך להתמודד טוב יותר עם המצבים הללו.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund אשר מייצגת נוסעים מול יותר מ – 300 חברות תעופה בעולם. השירות מבוסס על הצלחה בלבד, כך שאם לא מקבלים כלום ,לא משלמים כלום!