בעלי עסקים חייבים להשתתף במפגשים של נטוורקינג לעסקים. המפגשים הללו הן דרך מצוינת להגדלת הקשרים העסקיים ומשיכת לקוחות חדשים. יש כיום מעל 200 קבוצות נטוורקינג ברחבי הארץ וכדאי לכם לנסות אחת מהן אם אתם מעוניינים להגיע למפגש כזה. ואם כבר, אז כדאי להגיע מוכנים ולעשות נטוורקינג מוצלח ככל שניתן.
בסופו של דבר עסקים עושים עם אנשים. החיבור האנושי מאפשר לקיים פעילות עסקית טובה ומוצלחת יותר. כך המצב מאז ומעולם ועל הבסיס הזה פועלות ברחבי הארץ מאות קבוצות נטוורקינג לעסקים.
מה זאת קבוצת נטוורקינג לעסקים?
קבוצות נטוורקינג לעסקים מארגנות מפגשים שבועיים בין עצמאיים ובעלי עסקים קטנים כדי ליצור שיתופי פעולה עסקיים בניהם ויצירת הפניות של לקוחות חדשים מאחד לשני. האפשרות להכיר באופן אישי בעלי עסקים אחרים שסביר להניח שלא הייתם מכירים באופן כזה בכל דרך אחרת, פותח את הדלת לאפשרויות חדשות עבור העסק שלך.
יש קבוצות שמגדילות לעשות ויוזמות גם ספיד נטוורקינג במהלך המפגש שלהם, לישיבות קצרות של 1:1 כמו בדייטינג ויש אחרות שיוזמות משחקי חברה או ישיבה בחלוקה למעגלים עסקיים בעלי קשר (בנייה, פרסום, עריכת דין וכו').
איך עושים נטוורקינג מוצלח במפגשי נטוורקינג?
כמובן שרק להגיע למפגש של נטוורקינג לעסקים לא מספיק. יש צורך להפיק את המיטב מהמפגשים הללו, כיוון שעל אף שהם מוגדרים חברתיים, המטרה העיקרית של כל מפגש שכזה הוא יצירת פעילות עסקית נוספת עבור המשתתפים בו.
7 טיפים להצליח בנטוורקינג עסקי:
- לדעת מי המשתתפים האחרים – מומלץ מאוד להציץ בדף המשתתפים במפגש הקרוב ולדעת מי אמורים לקחת בו חלק. סביר להניח שיש שם כאלו שפחות מעניינים אתכם ואילו אחרים מאוד מתאימים עבורכם לשיתופי פעולה או חיבור עסקי. הידע הזה מאפשר לכם להתרכז בהם במפגש.
- להקפיד על מראה חיצוני – אין שני לרושם ראשוני במפגשים של נטוורקינג. חובה להגיע לבושים כראוי, עם שיער מעוצב, מגולחים ו/או מאופרים במידת הצורך. חשוב לשדר את הטוב ביותר במפגש והמראה החיצוני שלכם הוא פקטור מרכזי בעניין.
- להצטייד בכרטיסי ביקור – אתם במפגש עסקי ולכן כדאי מאוד להגיע אליו עם כרטיסי ביקור לחלוקה ואפילו פליירים או פרוספקטים של העסק שלכם. מי שיש להם כרטיס ביקור דיגיטלי, כדאי שיעשו בו שימוש בשיחות האישיות יותר במהלך המפגש.
- להגיע מוקדם למפגש – מומלץ להגיע בין הראשונים למפגש ולקבל את פניי אלו שמגיעים אחריכם. זאת אפשרות נוחה להיכנס לאווירת המפגש עם פחות לחץ וגם למצוא זמן ללחוץ יד או להגיד שלום לשאר המשתתפים. במקרים רבים זה גם זמן מצוין לסמול טוק עם מי שמעניינים אתכם, כאשר עדיין אין עומס משתתפים במקום.
- ליזום קשר מועיל – מי שאתם מוצאים לנכון כמתאימים לכם עסקית, כדאי לגשת אליהם, להציג את עצמכם ולפתח שיחה עסקית או חברית לבניית קשר ראשוני מוצלח. אתם הגעתם לעשות עסקים וחיבורים עסקיים ולא לעמוד בפינה בביישנות. חשוב לזכור זאת.
- להעביר מסר ברור – כדאי לתרגל מראש היטב מה המסר שאתם רוצים להעביר במפגש. יש לכם בד"כ חצי דקה לעמוד מול השאר ולספר על העסק שלכם וקהל היעד שלו. תגיעו מוכנים בהתאם לזמן שניתן לכם ותעבירו מסר ברור וקל לזיכרון עבור השאר.
- לקבוע פגישות – בסופו של דבר כדאי למצוא 2-3 משתתפים שתרצו להמשיך קשר עסקי איתם ולכן אל תדחו זאת לאחר מכן ותקבעו פגישות עוד לפני שכולם מתפזרים לדרכם בסוף המפגש.
ההמלצה שלנו היא לחפש מפגשים של נטוורקינג עסקי באזור המגורים שלכם ולהגיע ל 2-3 מפגשים כאלו כדי להכיר את הנושא טוב יותר ואולי להרוויח פעילות עסקית חדשה לעסק שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף נטוורקר – קהילת נטוורקינג לעסקים אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בראשון לציון והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בגדול עם העסק שלהם.